Tuesday, September 29, 2015

JANGAN MUDAH MENGAKU KALAH...KUATKAN TEKAD

tajuk ..bukan main kan...
nape tajuk ini...
kerana ketika ini saya macam takut ...
jadi tulisan ini adalah untuk membangkitkan semangat saya semula dan anda yang sama situasi dengan saya..
oven saya yang telah berbakti kepada saya selama 10 tahun dah rosak...
oven ni saya beli dengan duit mas kahwin saya
kira berbaloi kan...
alhamdulillah....

jadi saya dan suami buat perancangan baru nak beli oven baru...

jadi cuti hari raya aidil adha yang lalu kami pun buat lah operasi mencari oven baru ..new cinta hati..
cari punya cari jumpa la di kawasan Tandop,Alor Setar....

Alhamdulillah harga pun berpatutan...saya beli oven THe Bakers harga RM 6++  untuk 100 liter...
rasa ok dan bersemangat terus balik rumah...konon nak buat kek dah ni...

balik rumah letaklah oven atas almari...
Ya Allah besarnya oven ni...
hati saya mula rasa gerun...
boleh kah aku ni?
ada orang nak tempah dak ni?
dah mula suara 'budak kecik' menghasut....

saya bagi tau suami..
dia pun rasa yang sama..

alamak......


hari ini....

saya dan suami bermesyuarat ..
apa patut kita buat untuk menjana income dengan oven ini....

ok saya cadang kat dia untuk buat roti coklat...sebab dia pandai buat roti..
saya akan buat kek dan biskut...

Alhamdulillah mesyuarat kami ini menguatkan tekad kami...kami kuatkan semangat...

0 comments:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com